eHelpDesk
Zarządzanie zmianą
Dowiedz się, jak system eHelpDesk
pomaga zarządzać zmianą w organizacji
Czym jest zarządzanie zmianą?
Celem procesu zarządzania zmianą jest sprawne wdrażanie zatwierdzonych zmian przy zachowaniu akceptowalnego ryzyka dla istniejących i nowych usług IT.
eHelpDesk pozwala na obsługę zarówno wstępnie zaproponowanych zmian jak i zmian z pełnym cyklem akceptacji. Pierwszym krokiem w procesie wdrożenia zmiany jest prośba o nią. Może być stworzona jako „Nowa prośba o zmianę” oraz jako konsekwencja jednego jak i wielu problemów.
Ponadto eHelpDesk pomaga wygenerować plan zmiany, który wymaga podania przyczyny, jej wprowadzenia i określenia, w jakim stopniu wpłynie ona na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Zarządzanie zmianą w eHelpDesk
Prośba o zmianę i opis zmiany
Użytkownik z odpowiednimi uprawnieniami zgłasza prośbę o zmianę (np. sprzętu, oprogramowania, sieci) wraz z opisem zmiany. Istnieje możliwość powiązania problemów oraz incydentów. Dodatkowo w systemie można definiować : wpływ zmiany, plan wdrożenia, procedurę cofnięcia oraz listę kontrolną.
Plany zmian i komisja zmian
W systemie definiuje się komisję zmian. W planowaniu zmiany można definiować różnego typu zmiany, które określa się poziomem wpływu oraz ważności.
Zatwierdzenie zmian przez komisję (administratorów)
Lista osób, która akceptuje bądź odrzuca daną zmianę.
Implementacja harmonogramu zmian
Określenie zadań niezbędnych do wdrożenia zmian dla poszczególnych rozwiązań widocznych w dzienniku pracy. Widok kalendarza pozwala sprawdzić, w jakim okresie czasu wykonywane są prace przy danych zmianach.
Recenzja danej zmiany
Ocena podjętych działań, która umożliwia wyciągnięcie wniosków przy wdrażaniu kolejnych zmian.
Podgląd historii zmian
W zakładce historii danej zmiany dostępne są informacje o wszelkich działaniach w ramach danej zmiany.